Vælg det rigtige kopipapir

printerpapir

Kopipapir er måske ikke det, der står øverst på listen, når du laver branding og marketing strategi for dit firma. Ofte er det en blot en praktisk detalje, at der skal være kopipapir i printeren. Du tænker ikke videre over, hvilken kvalitet, farve eller tykkelse det har. Det er dog ikke en helt dum ide at skænke kopipapiret en ekstra tanke. Det kan nemlig have afgørende betydning for, hvordan dine prints og din virksomhed fremstår.

Et bredt sortiment

Når du skal vælge kopipapir, bør du finde en udbyder, som har et varieret og bredt sortiment. Der findes nemlig kopipapir til alle anledninger, og at finde den rette variant kan have stor betydning for dit produkts endelige resultat. Du skal vælge mindst to slags papir. Den ene variant er den traditionelle tynde variant. Den skal du bruge til almindelig print, som kun skal anvendes internt i virksomheden. Den anden variant skal være tykkere og skal bruges eksternt.

Interne prints kan blandt andet være noter, mødepunkter og referater. Det er sådan set alt det, som medarbejderne printer til sig selv eller til hinanden. Du vil derfor komme til at bruge en stor stak almindelig kopipapir. Eksterne prints er derimod alt det, du gerne vil have, at dine kunder og samarbejdspartnere ser.

Her er der mange muligheder, og du kan finde et kopipapir, som passer til det, du skal lave. Få et overblik og læs om de forskellige typer kopipapir her: https://redofficescanofficeshop.dk/kontorartikler/papir-og-blokke/kopipapir.html. Her finder du et stort udvalg og uden tvivl noget, du kan bruge til din virksomhed.

Det grønne valg

Har du en virksomhed, hvis identitet afspejler en bæredygtig og grøn profil, skal du helt sikkert have fat i et miljørigtigt valg. Vælger du en bæredygtig variant, koster det naturligvis lidt ekstra i forhold til standard papiret. Forskellen er ikke enorm, men den er mærkbar.

Til gengæld kan du brande dig med dit grønne valg. Der kommer kun flere og flere kunder til, som lægger stor vægt på den slags klimabevidste valg. At din virksomhed træffer et aktivt grønt valg, vil især påvirke en yngre målgruppe. Har din virksomhed en ung kundegruppe, vil det derfor være oplagt at være et grønt produkt.

Brug kopipapiret i din branding

Det er en super god ide at dele din virksomheds budskab ud så bredt som muligt. Ved at printe postkort eller flyers, kan du nemt dele information ud til dine kunder. Har du en webshop, kan du for eksempel lægge en sød hilsen ved kundens ordre. Du kan også vedlægge kort med rabatkoder eller andre tilbud.

Disse kort bør du printe på tykt og lækkert kopipapir. Det viser, at din virksomhed gør lidt ekstra for kunden. Det er de små ting, som er afgørende for, hvordan dit firma fremstår. Ved at bruge stærkt kopipapir som en del af din branding, styrker du dit brand. Jo flere små detaljer, du kan kræse om, jo mere kan kunden mærke, at din virksomhed er seriøs og professionel.